Implementacja w MATLABie algorytmu solwera zmienno-kierunkowego dla problemu projekcji bitmapy
W module tym przedstawiamy kod w MATLABie obliczający L2 projekcję bitmapy, stosując izogeometryczną metodę elementów skończonych.
W szczególności kod ten posiada implementacje algorytmu solwera zmienno-kierunkowego.
Wykonanie kodu\ów możliwe jest również w darmowym środowisku Octave.
Pobierz kod lub zob. Załącznik 4.
W celu uruchomienia kodów, zapisujemy je w katalogu roboczym Octave.
Ustawiamy zmienne ze ścieżką do pliku wejściowego w formacie tif
\( filename = 'C://Users/Maciej/Dropbox/bitmapa.tif' \)
następnie podajemy ilość elementów siatki w kierunku osi x i y, oraz stopnie funkcji B-spline w tych kierunkach
\( nx=4 \)
\( ny=4 \)
\( px=2 \)
\( py=2 \)
Następnie uruchamiamy pierwszą procedure
\( bitmap\_splitting(filename,nx,ny,px,py) \).
Kod po zbudowaniu układu równań i rozwiązaniu go rysuje projekcje bitmapy w otwartym okienku.